|
Obiective generale şi specifice:
 |
dezvoltarea şi îmbunătăţirea competenţelor de limba engleză |
 |
certificarea cunoştinţelor de limba engleză |
 |
dezvoltarea personală prin educaţie lingvistică şi culturală |
 |
dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi socializare în limba engleză |
Obiective complementare:
 |
favorizarea gustului pentru lectură universală |
 |
dobândirea cunoştinţelor lingvistice necesare integrării în viaţa socială şi în mediul de lucru |
 |
dezvoltarea abilităţii de studiu individual prin cercetare documentară şi informaţională |
 |
dezvoltarea abilităţii de lucru cu sisteme informatice şi de interogare a băncilor de date (prin utilizarea aplicaţiilor de tip dicţionare, glosare pe diferite suporturi) |
Misiunea Centrului de limba engleză TRADUCOM în contextul educaţiei tinerilor:
 |
să participe la pregătirea tinerilor pentru dezvoltarea educativă, instructivă şi culturală |
 |
să contribuie la formarea profesională şi de specialitate prin dobândirea competenţelor de limba engleză şi culturalizare europeană şi internaţională |
 |
să contribuie la înţelegerea de către elevi şi tineri în general a rolului şi importanţei informaţiei de calitate în educarea şi formarea profesională a acestora |
 |
să îi familiarizeze pe tineri cu metodele şi tehnicile de muncă intelectuală individuală pentru dezvoltarea competenţelor lingvistice, ajutându-i în realizarea unui studiu individual eficient şi iniţiindu-i în cercetarea documentară |
 |
să pună la dispoziţia elevilor resurse documentare şi informatice de calitate pentru un studiu eficient al limbii şi literaturii engleze |
Ce reprezintă Centrul de limba engleză pentru tineri în mod concret?
Un spaţiu de instruire şi formare în domeniul limbii şi literaturii engleze, al informaţiilor lingvistice, al culturalizării europene şi internaţionale.
Un spaţiu cultural în care sunt puse la dispoziţia tinerilor mijloacele necesare dezvoltării unor competenţe lingvistice specifice şi a unor competenţe generale de comunicare în medii academice şi antreprenoriale naţionale şi internaţionale.
Ce spaţii vă oferă Centrul de limba engleză?
 |
spaţiu de primire, împrumut şi informare |
 |
spaţiu pentru acţiuni de documentare (biblioteca) |
 |
spaţiu pentru lectură/studiu |
 |
spaţiu pentru afişaj şi expunere carte în limba engleză |
 |
spaţiu pentru activităţi de instruire, studiu individual |
 |
spaţiu multimedia (calculatoare conectate la internet şi acces controlat) |
 |
spaţiu pentru multiplicare |
 |
spaţiul audio-vizualului |
Ce vă oferă personalul specializat al Centrului de limba engleză?
INSTRUIRE/PREGĂTIRE LINGVISTICĂ
 |
instruire în limba engleză |
 |
iniţierea în cercetarea lingvistică documentară şi informatică |
 |
îmbunătăţirea performanţelor tinerilor în studiul limbii engleze |
 |
proiecte de învăţare a limbii engleze |
CONSILIERE ŞI INFORMARE LINGVISTICĂ
 |
consiliere lingvistică educaţională şi vocaţională |
 |
posibilitatea de integrare a noilor tehnologii de învăţare a limbii engleze şi comunicare în educaţia generală a tinerilor |
 |
activităţi culturale integrate în studiul limbii engleze prin lectură, animaţii audio-video, expoziţii, organizarea de seminarii şi ateliere |
 |
colectarea, prelucrarea şi difuzarea de informaţii lingvistice relevante pentru cariera şi formarea profesională a tinerilor şi a adulţilor |
EVALUARE/TESTARE
 |
evaluarea nivelului şi a competenţelor de limba engleză |
 |
testări gratuite administrate şi organizate de CLE Traducom şi corectate de către examinatorii Cambridge |
RESURSE DISPONIBILE PENTRU CURSANŢI
 |
resurse multimedia: calculatoare, suport audio, echipament de multiplicare |
 |
cărţi, manuale, reviste, dicţionare, enciclopedii, CD-uri/DVD-uri |
BENEFICII PENTRU CURSANŢI
 |
prin studiul individual sau de grup minimal în cadrul cursurilor de pregătire, tinerii au mai multe şanse să se exprime sau să asigure un feedback |
 |
atmosfera este degajată şi propice pentru o asimilare mai bună a informaţiilor |
 |
cursantul poate să adreseze întrebări sau să emită păreri ori de câte ori consideră că este necesar, fără inhibiţii sau constrângere de timp |
 |
creşterea gradului de implicare în activitate |
 |
creşterea eficienţei învăţării datorită faptului că învăţarea se produce în ritm propriu prin adaptarea programei de studiu la nevoile de învăţare |
 |
nu există teama de a fi sancţionaţi pentru erori, învăţarea fiind încurajată prin metode didactice eficiente |
 |
instructorul de limba engleză asigură sprijinul necesar pentru cultivarea conceptului de motivaţie |
 |
prin testare frecventă şi autoevaluare, tinerii au posibilitatea de a-şi urmări evoluţia şi de a avea încredere în forţele proprii în cazul unei evoluţii pozitive sau de a se încuraja prin depunerea unui efort mai intens |
 |
tinerii nu se confruntă cu o atitudine autoritară în cadrul procesului de învăţare, ci se promovează ideea de colaborare şi sprijin |
Care este rolul instructorului de limba engleză?
 |
de a oferi instrucţiuni clare asupra modului de lucru |
 |
de consultare, prin oferirea de informaţii suplimentare în vederea realizării sarcinilor de lucru |
 |
de a participa direct sau indirect la rezolvarea sarcinilor de lucru |
 |
de a oferi modele pentru sprijinirea activităţii de instruire/pregătire/formare |
 |
de a observa şi monitoriza procesul de învăţare |
 |
de a supraveghea modul de lucru |
 |
de a facilita activitatea prin oferirea de materiale, încurajare şi formularea de întrebări |
 |
de a motiva elevii prin metode didactice şi resurse informaţionale inovatoare promovate de specialiştii Cambridge, prin modul de prezentare şi evaluare a rezultatelor, prin strategii interactive. |
|